Różne rozwiązania logistyczne dla sklepów internetowych

Decydując się na założenie sklepu internetowego niezbędne jest między innymi określenie modelu logistycznego, który będzie wykorzystywany w internetowym sklepie. Jednocześnie dokonanie właściwego wyboru wymaga analizy, która pozwala na dopasowanie modelu logistycznego do możliwości finansowych czy lokalowych firmy. Zanim podejmie się decyzję warto sprawdzić różne modele logistyczne, co pozwala na dokonanie właściwego wyboru.

 

Modele logistyczne, które można brać pod uwagę w sklepach internetowych to między innymi własny magazyn, prezentowanie oferty dostawców, outsourcing procesów logistycznych. Posiadanie własnego magazynu to rozwiązanie charakterystyczne dla sklepów stacjonarnych. Jednak sklepy internetowe mogą również korzystać z własnego magazynu. Taki model logistyczny opiera się na samodzielnym zamawianiu towarów u wybranych dostawców. Atutem zdecydowania się na posiadanie własnego magazynu jest przede wszystkim większa elastyczność w zakresie wyboru dostawców. Jednocześnie można bardzo szybko zamówić niezbędny towar. Prowadząc sklep internetowy może to zapewnić możliwość uzyskania znacznie większej konwersji. Dodatkowo sprowadzenie towaru na życzenie klientów pozwala również na zwiększenie zadowolenia klientów, co jest w stanie zapewnić sprawna logistyka sklepów internetowych http://oexebusiness.com/e-commerce.

 

Posiadanie własnego magazynu

Przy decydowaniu się na model logistyczny, który opiera się na różnych formach korzystania z ofert dostawców, jak prezentowanie oferty, która oferowana jest przez dostawcę to znacznie większe uzależnienie od dostawców. Liczba dostawców, którzy oferują takie rozwiązania jest ograniczona, co znacznie utrudnia znalezienie takich dostawców. Problemy z dostawcami, jak braki towarów czy problemy z terminowością realizowania zamówień, znacznie utrudniają znalezienie innych dostawców. Natomiast logistyka sklepów internetowych opierająca się na własnym magazynie pozwala na uniezależnienie się od dostawców. Wybierać można niemal dowolnie tych dostawców, którzy są w stanie zapewnić profesjonalne, kompleksowe usługi. Natomiast minusem posiadania własnego magazynu jest między innymi konieczność posiadania większej ilości gotówki w towarze. Jeśli prowadzi się sklep internetowy w branży, gdzie niezbędne jest posiadanie bardzo dużej ilości różnych wariantów towarów, wówczas niezbędne jest posiadanie bardzo dużych sum pieniędzy na zakup różnorodnych wyrobów, które znajdą się w ofercie. 

            

Magazyn dla nowych sklepów internetowych

Gdy zakłada się sklep internetowy, który ma opierać się na posiadaniu własnego magazynu z towarem trzeba brać pod uwagę, że konieczne jest posiadanie już na starcie działalności znacznie większej ilości środków finansowych. Jest to ważne, gdyż nowe firmy mają znacznie większe trudności w uzyskaniu dostępu do zewnętrznego finansowania, co obejmuje między innymi dostęp do kredytów kupieckich czy możliwości korzystania z przedłużonych okresów płatności. Brak odpowiedniej ilości środków finansowych na zakup towaru może przekładać się na posiadanie w sklepi internetowym ograniczonego asortymentu, co w wielu branżach może być problemem.